8 Kelebihan Website Ecommerce Untuk Bisnes Online

Saya Buatkan isteri website ecommerce.. Katanya isteri teringin nak bisnes online, nak cari income sendiri.. Boleh lah janji ada produk nak jual. Saya cadangkan jual Canvas Frame khat. Memandangkan saya ada kilang produksi yang boleh buat frame khat ni. Ini Website Ecommerce Isteri saya. Web ni saya tak custom pun.. just guna Template ready. Gunakan Platform CMS WordPress dan Page builder Elementor just tukar gambar, tukar text jerr.. drag n drop jerr if nak tambah image, button, icon, dll..

Website Ecommerce untuk Bisnes Online
Ni Web Ecommerce Isteri saya buatkan.. Jual Frame Khat Deco

1. Bina Web Ecommerce, Template Dah ready

Template Website Ecommerce ni ready dan kita pilih jer nak template mana, then kita install. Kemudian tinggal edit sikit sikit. Amat mudah jer, tak perlu coding pun. Kalau taknak buat sendiri, kami pun boleh buatkan Website Ecommerce untuk anda dengan ready template!

2. Web Ecommerce Bagus untuk usahawan kecil


Actually, Utk usahawan kecil, nak promote atau nak cuba buat jualan melalui website.. Buat web ni tak susah macam dulu., Dulu kena pakai software.. atau kena coding sendiri.. sekarang drag n drop jerr.. Dan sekarang, biasanya website ni ibarat macam team jualan yang akan bagi info pada pelanggan untuk membeli produk kita. Sebagai contoh, anda boleh baca konten website ecommerce diakhir artikel ini. Disini lah, mereka akan kenali apa isu yang pelanggan hadapi, apa kesannya jika ambil mudah, serta maklumat produk, ciri ciri produk, dan table harga sebelum buat pembelian!

3. Silibus Web Ecommerce WordPress Belum Banyak di Universiti


Even, silibus website ecommerce ini belum lagi di ajar kat kolej or universiti, sebab ni latest utk CMS digunapakai.. Mereka masih pakai silibus lama.. ada pakai joomla, drupal, opencart, dll.. Jadi silibus lama ini dah tak relevan untuk usahawan kecil, sebab platform lama tak banyak ada sistem ready yang boleh dipasang. Jadi Web Ecommerce guna WordPress antara yang banyak boleh integrasi dgn payment gateway, currier, customer servis, dll..

Sekarang Malaysia untuk ecommerce boleh pakai WordPress sebab banyak ekosistem ada di wordpress.. macam payment gateway online banking yang support Malaysia user iaitu billplz, toyyibpay, senangpay, dll.. Paling best, dah mula integrasi dengan sistem postage seperti ninjavan, dhl, poslaju, dll.

4. Boleh Integrate Web Ecommerce dengan Apps Smartphone


Selaintu, web ecommerce yang dah install woocommerce ni support untuk integrasi apps, sebab developer diorang sediakan sekali apps utk ecommerce.. iaitu Woocommerce.. Free jer..

Sebenarnya, ini antara kelebihan bila guna Platform WordPress ini, dimana mereka bangunkan juga platform CMS (Content Management System) yang mesra dengan Ecommerce. Sebab itu lah, wujudnya Aplikasi Smartphone yang amat membantu usahawan kecil urus tempahan online, selain memantau graf jualan dan pengurusan customer. Jadi Setiap order masuk, phone akan berdering kerana notifikasi sales masuk bunyi kcinggg..
.
.

5. Integrate Web Ecommerce dengan Sistem Currier Postage

Ni yang paling penting iaitu, Sistem currier, setiap order di website terus submit data ke poslaju, ninjavan, dhl, easyparcel, dll.. Sistem ini ada yang pihak kurier dah siapkan percuma, ada juga yang kita berlu beli dari pihak luar. Macam saya guna Ninjavan, saya kena beli plugin di Woo Ninjavan untuk Integrasi Woocomerce dan Ninjavan.

6. Integrasi Web Ecommerce dengan Facebook Pixel dan Catalog


Dan yang utama, nak drive trafic website ecommerce kita untuk dapat sales iaitu dari Paid Ads guna Facebook. Kita akan gunakan conversion Ads. Dimana, kita perlu integrasi dari segi pixel, ecommerce shop, instagram shop, catalog, dll.. Semasa kita run ads menggunakan Facebook Ads, user akan masuk dalam website anda selepas nampak sponsored ads. Kemudian mereka melawati ke website anda, sebelum buat pembelian. Inilah yang dinamakan Ekosistem Ecommerce.

Selain itu, produk kita akan auto terpapar di Facebook Shop, Instagram Shop. Dimana ia akan dipaparkan juga di page kita. Pelanggan lebih mudah untuk meninjau produk anda sebaik melawat di Facebook Page.

7. Kelebihan Web ecommerce untuk Pemasaran Facebook Ads


Jadi, kita run ecommerce dengan Facebook ads pun, data semua masuk, & sistem urus secara hybrid., kita dah tak ada lagi nak manual.. Cuma tinggal approve order, print label postage je.. guna thermal printer.. Lain lain sistem bekerja sendiri.
.
.
.

8. Boleh banyakkan konten, Bina Income Adsense dengan Website Ecommerce


Last, tak ada produk nak jual pun, boleh lagi buat income iaitu menulis konten, kat web pasang siap siap sistem Adsense. Jadi konten yang banyak traffic, google boleh tumpang konten, kita dapat komisyen. First komisyen google bagi 100USD..
.
.
.
Lain lain, boleh juga kita nak letak produk orang lain, kita jadi agen, affiliate, dll..
.
.

Nak Belajar Bina Web Ecommerce + Free Template WEBSITE RM199

Jika berminat nak belajar Web Ecommerce dengan lengkap, boleh Klik Link Dibawah


KLIK DISINI –>> Onkelas.com/web
KLIK DISINI –>> Onkelas.com/web

Leave a Comment