online, course, teacher

Apa itu Kelas Online & Kelas dalam talian

Memahami Apa itu Kelas dalam Talian

Kelas Online atau kelas dalam talian atau pembelajaran dalam talian adalah satu siri pengalaman pengajaran menggunakan rangkaian digital untuk berinteraksi, mengkaji dan membincangkan. Kelas dalam talian tidak memerlukan pertemuan tatap muka di lokasi fizikal. Kelas yang sama seperti Kelas web-centric (juga dipanggil pembelajaran hibrid atau dicampur) adalah serupa dengan Kelas dalam talian, tetapi memerlukan kelas-kelas berjadual teratur atau pertemuan tatap muka.

Istilah kelas dalam talian

“e-learning atau Kelas dalam talian” telah dibangkitkan oleh beberapa orang dalam beberapa tahun kebelakangan ini, tetapi ramai yang masih tidak menyedari apa yang sebenarnya bermakna dan bagaimana ia dapat membantu mereka mencapai kejayaan dalam kehidupan profesional dan peribadi mereka. Banyak platform teknologi pendidikan hanya mampu menghantar fail, tetapi telah dirujuk sebagai pembelajaran dalam talian atau Kelas dalam talian. Walaupun Kelas dalam talian atau pembelajaran dalam talian lebih banyak daripada itu. Artikel ini bertujuan untuk memberikan gambaran tentang Kelas dalam talian atau pembelajaran dalam talian.

Model latihan dalam kelas sebelum tahun 2000

Apabila membincangkan pendidikan (pendidikan), model latihan bilik kelas diterima normal dan normal sehingga awal tahun 2000, di mana peserta dan pelatih berada di bilik yang sama. Kehadiran fizikal adalah keperluan, dan jenis pembelajaran lain dipersoalkan tentang keberkesanannya. Kemudian evolusi komputer dan internet berlaku yang radikal mengubah landskap pembelajaran.

Kelas dalam talian merupakan Alat pendidikan berasaskan komputer

Intinya, Kelas dalam talian, pembelajaran dalam talian, pembelajaran elektronik (e-learning) adalah alat atau sistem pendidikan berasaskan komputer yang membolehkan anda belajar di mana sahaja dan bila-bila masa. Kelas-Kelas dalam talian yang lalu telah dihantar menggunakan gabungan kaedah berasaskan komputer seperti CD-ROM, Kelas-Kelas dalam talian kebanyakannya dihantar melalui internet dan dalam bentuk video interaktif. E-learning juga mempunyai sejarah perkembangan dari tahun ke tahun.

Teknologi Pendidikan

Teknologi pendidikan telah maju sedemikian rupa sehingga jarak geografi dijambakan dengan menggunakan alat yang membuat anda merasa seperti berada di dalam bilik, anda merasakan anda masih berada di dalam bilik darjah. Kelas dalam talian yang baik dan berkesan mesti menawarkan keupayaan untuk berkongsi bahan dalam semua jenis format seperti video, persembahan slaid, dokumen perkataan, kecemerlangan dan PDF. Melakukan webinar (kelas dalam talian hidup) dan latihan yang dipimpin oleh pengajar adalah cara yang baik untuk berkomunikasi dengan jurulatih.
 
Program pembelajaran Kurikulum dan Pendidikan Teknologi berfokus pada pengembangan kurikulum pendidikan dan penggunaan teknologi untuk pendidikan. Jabatan ini juga akan membekalkan anda dengan pemahaman tentang kurikulum supaya anda dapat menjadi lulusan yang dapat menyediakan penyelesaian dan mengembangkan kurikulum yang sesuai untuk pendidikan di Indonesia. Di samping itu, untuk meningkatkan pengetahuan dan kepakaran, kami juga boleh mengambil pelbagai Kelas dalam talian, termasuk: Kelas pengaturcaraan dalam talian, Kelas pemasaran digital dalam talian, pembelajaran dalam talian Indonesia, dan lain-lain.

Terdapat beberapa sistem Kelas dalam talian

Kelas dalam talian (atau dikenali sebagai LMS: Sistem Pengurusan Pembelajaran) yang membolehkan Kelas diberikan dalam talian. Dengan alat yang betul, pelbagai proses boleh dilakukan secara dalam talian seperti menyediakan ujian, sijil dalam talian atau mencipta kandungan yang menarik. Kelas dalam talian memberi pelatih kemampuan untuk menyesuaikan pembelajaran kepada setiap kehidupan sibuk peserta, gaya hidup mereka. Ini membolehkan orang yang paling sibuk untuk mendapatkan pengetahuan, kemahiran (kemahiran), yang mereka boleh gunakan untuk meneruskan kerjaya mereka yang cemerlang.

Pembangunan kelas dalam talian selepas kedatangan internet

Beberapa perkembangan yang paling penting dalam latihan telah berlaku sejak kedatangan internet. Sekarang kita mempunyai pengalaman dalam menggunakan telefon pintar, pemesejan teks dan menggunakan internet supaya berpartisipasi dalam dan menjalankan Kelas dalam talian telah menjadi satu perkara yang mudah. Kelas dalam talian membenarkan pelatih untuk terus berhubung dan membincangkan perkara yang berkaitan dengan Kelas ini, dan ini memberikan rasa masyarakat: Komuniti Kelas Dalam Talian.

Kandungan Kualiti pada Harga yang murah

Dalam dunia Kelas dalam talian, pembelajaran dalam talian atau e-pembelajaran pantas, teknologi untuk membuat Kelas menarik sentiasa berubah, untuk kandungan Kelas dalam talian ini mesti direka bentuk untuk memberi peserta pelatihan pembelajaran yang lebih optimum. Ini sangat penting. Soalan seterusnya ialah Mengapa e-learning?
 
Kelasonline.ml menawarkan Kelas dalam talian adalah kerana kandungan berkualiti, kos rendah dan membolehkan para pekerja belajar pada masa dan tempat mereka sendiri. Bayangkan jika anda mempunyai pekerja yang tersebar di pelbagai lokasi di Malaysia, berapa banyak yang anda perlu belanjakan semasa menjalankan latihan bilik kelas? Kami fikir ia adalah masa anda mula berfikir tentang bekerja dengan pembekal Kelas dalam talian profesional, kerana kandungan berkualiti, kos akan menjadi lebih rendah

Klik disini jika Nak belajar Online dengan Onkelas

1 thought on “Apa itu Kelas Online & Kelas dalam talian”

Leave a Comment